OVER BREDA’S MOST WANTED

Breda’s Most Wanted

Versterking popmuziek uit Breda

Vier Bredase organisaties: Mezz, POB, Sound Dog en Nieuwe Veste bundelen hun krachten ter ondersteuning van Bredase talenten in de popmuziek.

Op dit moment is er te weinig samenhang in de stad om de ontwikkeling van popmuziek te stimuleren. Breda’s Most Wanted is ontstaan uit de kans ter verbetering van het klimaat voor popmuziek en ter versterking van de keten van beginners tot professional. Hiervoor zoeken we de samenwerking met Bredase horecainstellingen die een podium bieden voor de noodzakelijke performance-ervaring.

Visie

Een gezamenlijke aanpak wordt voor meer inhoudelijk en facilitaire ondersteuning die ten goede komt aan de muzikale, creatieve, zakelijke en commerciële ontwikkeling van jonge talenten uit de stad.

Breda’s Most Wanted wil door de samenwerking en het helder formuleren van de meerwaarde van de participerende organisaties een beter platform creëren voor de meer dan gemiddeld gemotiveerde muzikant in Breda om zichzelf te profileren.

Missie

 

Met Breda’s Most Wanted als platform wordt het talent uit de stad breed bekend en behoort (inter)nationaal doorbreken van een band of artiest tot de mogelijkheden!

 

Doelstellingen

Breda’s Most Wanted streeft met de samenwerking tot een bundeling van tools en podia waarmee deelnemende bands zich optimaal en goed voorbereid op een eigen wijze kunnen presenteren. Door de gezamenlijke inspanning worden doelstellingen haalbaar:

  • Het duurzaam organiseren van een platform voor popbands om zich te ontwikkelen tot een bekende Nederlandse band
  • Podia creëren waarop deelnemende bands kunnen optreden
  • Het realiseren van optredens buiten Breda c/q groter circuit
  • Het versterken van de Bredase popscene.

Programma

 

Coaching en begeleiding worden ingezet om tot resultaat te komen. Daarnaast worden tools aangereikt die nodig zijn voor meerdere aspecten van het musiceren: muzikaliteit, creativiteit, techniek, compositie, arrangeren, collectief denken, samenwerken, commercieel, zakelijk, imagebuilding, performance, stilistische en andere verwante noodzakelijke skills. Er worden optredens gerealiseerd om via ‘kilometers maken’ live-ervaring op te doen en de coaching-punten toe te passen.

Werkwijze

 

Uitgangspunten:

  • Wervings- en selectiecriteria bestaan uit muzikale/creatieve kwaliteiten en motivatie
  • Het is een leerproject met als basis een ondernemingsplan/SWOT-analyse
  • Vraaggericht met als basis de output analyse per deelnemende band/artiest
  • Twee hoofdcomponenten: bandcoaching business en bandcoaching artistiek
  • Maximaal vijf bands per ronde
  • Tien coachingsbijeenkomsten
  • Minimaal 2 optredens per band/artiest. Eindshow in de grote zaal van Mezz en een plek op de Future stage van Breda Barst!
  • Projectperiode 1 jaar.

Doelgroep

 

Bestaande bands en singer-songwriters die als doel hebben om (meer) op te treden en om bekend te worden ofwel willen doorbreken. Ook bands die zich speciaal voor dit project formeren kunnen meedoen.

Synergie

 

De muzikanten krijgen veel input om apart van hun individuele kansen te verbeteren. De kracht zit ook in de synergie van het project. Door Breda’s Most Wanted op te richten kan er geclusterd worden met optredens, waardoor publiek nieuwsgierig is naar het programma en komt kijken. Er wordt een gezamenlijk platform opgericht om marketing te bedrijven. Pers en boekers kunnen zich makkelijker oriënteren en een gezamenlijke geluidsdrager ter ondersteuning is zo gemaakt. Het aanbieden van seminars over popmuziek, workshops, business-marketing kan een samenballing worden van een Bredase muzikantendag waar de hele muziekscene en publiek elkaar kan ontmoeten.

Marketing

 

Mede met Breda’s Most Wanted krijgt de Bredase popmuziek een grotere bekendheid, zowel in als buiten de stad. Daarnaast streeft Breda’s Most Wanted naar een levendig popklimaat in de stad waarbij ontmoeting en uitwisseling zorgt voor een productieve muziekscène.

Breda’s Most Wanted ontwikkelt een marketing- en communicatieplan ter verbetering van de bekendheid. Uitgangspunt is dat het project voortdurend haar communicatiemomenten kent, zowel via het netwerk van de deelnemende instellingen als via media-partners en vanuit eigen middelen zoals social media en traditionele publiciteitsvormen.

Powered by